Follow by Email

Δευτέρα, 9 Ιουλίου 2012

Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΟΛΓΑΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ





Η υπουργός αναφέρθηκε στους βραχυπρόθεσμους στόχους του ελληνικού τουρισμού, που αφορούν σε επτά άμεσες προτεραιότητες και στους μακροπρόθεσμους στόχους, στους οποίους περιλαμβάνονται τέσσερις βασικές αρχές.
Επισυνάπτεται το πλήρες κείμενο της ομιλίας της υπουργού.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Κύριε Πρόεδρε,
 
Έχω την τιμή να σας απευθύνομαι από το Βήμα της Βουλής, εκπροσωπώντας το αυτόνομο πλέον Υπουργείο Τουρισμού. 
Ένα στόχο, που αποτελούσε κεντρική προεκλογική μας δέσμευση, και τον υλοποιήσαμε αμέσως, ώστε να βάλουμε σύγχρονες, ισχυρές θεσμικές βάσεις στην άσκηση τουριστικής πολιτικής στη χώρα. 
Ανάλογα αναλαμβάνουμε την τεράστια ευθύνη να προχωρήσουμε σε όλους τους στόχους μας. 
Σε μια πρωτοφανούς δυσκολίας συγκυρία για τη χώρα, σχηματίσαμε Κυβέρνηση Εθνικής Συνεννόησης.
Συμφωνήσαμε οι μετέχοντες σε αυτή στην ανάγκη να εγγυηθούμε.
- Σταθερή διακυβέρνηση και γρήγορη έξοδο από το καθεστώς της πολιτικής και οικονομικής αβεβαιότητας των τελευταίων μηνών, 
- Αντιμετώπιση της κρίσης, με τη δημιουργία θέσεων εργασίας και την εγγύηση ρευστότητας στην αγορά, 
- Αναθεώρηση των δυσμενών όρων της Δανειακής Σύμβασης για να μπορέσει η Ελλάδα να επιστρέψει στην ανάπτυξη, χωρίς να διακινδυνέψει ούτε στο ελάχιστο την ευρωπαϊκή προοπτική της. 
Αυτό το βασικό πλαίσιο στόχων θέσαμε. Και ξεκινήσαμε αμέσως δουλειά για να πετύχουμε. 
Δεν υπάρχει περιθώριο καμίας παρέκκλισης. 
Καμίας καθυστέρησης. Αυτό είναι σαφές. 
Οι ανάγκες είναι πολλές. Τα προβλήματα μεγάλα. 
Οι κίνδυνοι ορατοί για την οικονομία και την κοινωνία.
Οφείλουμε -και θα το κάνουμε-  να κινηθούμε γρήγορα, με πράξεις και απτά αποτελέσματα.  
 
Και στον Τουρισμό επιβάλλεται να κινηθούμε γρήγορα και αποτελεσματικά. 
Μιλάμε για ένα τομέα με τεράστια δυναμική.
Με καθοριστική συμμετοχή στο ΑΕΠ και την αγορά απασχόλησης.
Δυνητικό μοχλό εξόδου από την κρίση.
Συνδεδεμένο απόλυτα με την ανάπτυξη πολλών άλλων ‘κρίκων’ της τουριστικής αλυσίδας, όπως οι μεταφορές, η εστίαση, η ψυχαγωγία, το εμπόριο. 
Απόλυτα αναγκαίο για την κοινωνική συνοχή και ευημερία πολλών περιοχών της χώρας, που ζουν αποκλειστικά από τον τουρισμό χωρίς καμία άλλη ευκαιρία εισοδήματος. 
Αυτό τον τομέα έχουμε χρέος να τον αναβαθμίσουμε. Να επενδύσουμε στην ανάπτυξή του.
Είναι κοινή λογική.
Σε περιβάλλον κρίσης, όταν αυξάνεται η ανεργία, στερεύει η αγορά και υπάρχει τέτοια οξυμένη ανάγκη να εισρεύσουν έσοδα, οφείλουμε να επενδύσουμε στα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα. 
Να τονώσουμε την ανταγωνιστικότητα , να βελτιώσουμε την ποιότητα, να εντατικοποιήσουμε την ανάδειξη και προβολή τους.
Δεν υπάρχει άλλος δρόμος.
Η ανάπτυξη του τουρισμού είναι για την Ελλάδα μονόδρομος για την ανάπτυξη της οικονομίας και για την κοινωνική συνοχή.
Ιδίως αυτή την κρίσιμη περίοδο.
 
Αυτό δυστυχώς δεν είχε γίνει αντιληπτό στο διάστημα της προηγούμενης διακυβέρνησης. 
Όχι στο βαθμό που θα έπρεπε, για να λειτουργήσει πραγματικά ο Τουρισμός σαν μοχλός ανάκαμψης.
 
Πολλές, κρίσιμες ευκαιρίες χάθηκαν.
Η δυναμική των αυξημένων αφίξεων του 2011 δεν μπόρεσε να έχει συνέχεια, γιατί ήταν συγκυριακή και εξαρτημένη από εξωγενείς παράγοντες. 
Η διαφήμιση του τουριστικού προϊόντος ατόνησε, με το σκεπτικό ότι δεν υπήρχαν πόροι. 
Η Επιτροπή για τη Διαχείριση Κρίσεων στον Τουρισμό, ορθά θεσμοθετήθηκε, παρέμεινε όμως ανενεργή χωρίς σαφείς αρμοδιότητες και ρόλο. 
Οι πόροι του ΕΣΠΑ για τον εκσυγχρονισμό της τουριστικής υπηρεσίας, παρέμειναν ‘παγωμένοι’.
Συμπληρωματικά σε όλα αυτά .
Απαξιώθηκε δραματικά στη διεθνή αγορά η εικόνα της χώρας -και προπαντός της Αθήνας- εξαιτίας διαρκών αρνητικών εξελίξεων, όπως διαδηλώσεων, απεργιών και της γενικότερης πολιτικής και οικονομικής αστάθειας των τελευταίων δύο μηνών, ενώ με τη διακοπή των προγραμμάτων κοινωνικού τουρισμού κατέρρευσε κυριολεκτικά ο εσωτερικός τουρισμός. 
Αυτή την εικόνα που σας περιγράφω, είμαστε εδώ για να την αλλάξουμε.
Και θα το κάνουμε. Βήμα, βήμα. Η Ελλάδα μπορεί και αλλάζει.
Αφήνουμε πίσω τις άσχημες εικόνες.
Αλλάζουμε κεφάλαιο. Επιστρέφουμε στη δουλειά.
 
Αυτό θα πρέπει να είναι και το μήνυμα μας στο εξωτερικό.
Μήνυμα αποφασιστικότητας και αλλαγών.
Μήνυμα της Ελλάδας που μπορεί και ξεπερνάει τις δυσκολίες.
 
Που βρισκόμαστε σήμερα
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Σύμφωνα με έρευνα του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, η μέχρι τώρα πορεία της τουριστικής δραστηριότητας είναι καθοδική.
Έχουμε πτώση στις διανυκτερεύσεις (κατά 25%) το πρώτο τρίμηνο του έτους, ακόμα και σε περιοχές της ηπειρωτικής χώρας, που η χειμερινή περίοδος παραδοσιακά εμφανίζει μεγάλη ζήτηση. 
Για το πρώτο πεντάμηνο (Ιανουάριος- Μάιος 2012) έχουμε μείωση των κρατήσεων (κατά 32,5%) έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου, ενώ οι αφίξεις είναι μειωμένες κατά 5,8% στο σύνολο της χώρας, με το ποσοστό της μείωσης να αγγίζει το 14,5% στην περίπτωση της Αθήνας. 
Συνολικά, οι εκτιμήσεις για το κλείσιμο του 2012 δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές.
Εκτιμάται ότι θα είναι αρνητικές οι επιδόσεις του τουρισμού, με μειωμένες πληρότητες και πτώση του τζίρου. 
Ο κλάδος -είναι ξεκάθαρο- έχει υποστεί σημαντικά πλήγματα. 
Αποτέλεσμα είναι να μειώνονται οι θετικές επιδράσεις της τουριστικής δαπάνης στις τοπικές οικονομίες.
Το μεγάλο λοιπόν και κρίσιμο ζητούμενο είναι τώρα να ξεμπλοκάρουμε τα εμπόδια  
που έχουν μπει στην ανάπτυξή του.
Δεν μπορούμε να κάνουμε θαύματα, προφανώς.
Δεν αλλάζουν όλα από τη μια μέρα στην άλλη.
Μπορούμε όμως να κάνουμε άμεσης απόδοσης βελτιωτικές κινήσεις, που θα περιορίσουν τη ζημιά 
και θα αυξήσουν το ρεύμα τουρισμού (εσωτερικού και εξωτερικού) της τελευταίας στιγμής. 
Ήδη η πολιτική σταθερότητα που προέκυψε από τις εκλογές της 17ης Ιουνίου έφερε τα πρώτα θετικά μηνύματα.
Παράλληλα, μπορούμε και θα κάνουμε άμεσα έναν σφιχτό σχεδιασμό με επιλεγμένες κινήσεις για να καλύψουμε τα υφιστάμενα κενά και να εγγυηθούμε θετικές επιδόσεις για την επόμενη χρονιά. 
Αυτό είναι το μεγάλο, διπλό στοίχημα που έχουμε μπροστά μας.
Το 2012 να κλείσει με τις λιγότερες δυνατές απώλειες και αρχής γενομένης από το 2013 να ξεκινήσει και πάλι η σταθερή, μακροπρόθεσμη, βιώσιμη άνοδος για τον ελληνικό τουρισμό. 
 
Απόλυτη ανάγκη για να το κερδίσουμε, είναι να θέσουμε συγκεκριμένες προτεραιότητες.
Ξεχωρίζω ανάμεσα σε δύο επίπεδα. Εκείνες που εξυπηρετούν το βραχυπρόθεσμο στόχο και εκείνες που θα μας επιτρέψουν στο άμεσο μέλλον να μιλάμε για ανάκαμψη της Ελλάδας και καθιέρωσή της ανάμεσα στους ανταγωνιστικότερους, πιο σύγχρονους και ελκυστικούς προορισμούς διεθνώς. 
Βραχυπρόθεσμα
Στο πρώτο επίπεδο ή αλλιώς για τις επόμενες 10 εβδομάδες .
Η μάχη δεν έχει κριθεί. Αυτό το ξεκαθαρίζω. Θα ‘μαζέψουμε’ τη ζημιά που έχει ήδη γίνει και θα αντιστρέψουμε το αρνητικό κλίμα. 
Θέτουμε άμεσα σε λειτουργία σχέδιο δράσης άμεσης εφαρμογής 7συγκεκριμένων κινήσεων. 
7 δράσεις σε 10 εβδομάδες.
Πάντα με τα ελάχιστα μέτρα που μας δίνει η εξαιρετικά δύσκολη δημοσιονομική μας κατάσταση. 
Χωρίς την ελάχιστη σπατάλη. Με απόλυτο σεβασμό στον Έλληνα φορολογούμενο.
1ον. Προβολή του ελληνικού τουρισμού στο εξωτερικό, προπαντός στις αγορές πρώτης προτεραιότητας (όπως είναι η Γερμανία, η Αγγλία και η Σκανδιναβία) και παράλληλα στις αγορές υψηλού ενδιαφέροντος για τη χώρα (όπως είναι η Βόρεια Αμερική, η Ρωσία και η Κίνα). Θα κινηθούμε με όλα τα μέσα που μας επιτρέπουν οι συνθήκες και ο εξαιρετικά συμπιεσμένος χρόνος.
2ον Άμεση λειτουργία της Επιτροπής Διαχείρισης Κρίσεων, έτσι ώστε να μπορέσουμε να προστατέψουμε πιο αποτελεσματικά την εικόνα και τη φήμη της χώρας στη διεθνή αγορά, βάζοντας τέλος στην αβυσσαλέα δυσφήμιση που υφίσταται τα τελευταία 2,5 χρόνια. 
3ον Ενεργοποίηση των προγραμμάτων κοινωνικού τουρισμού που αποτελούν καθοριστική προϋπόθεση για την αναθέρμανση του εσωτερικού τουρισμού και την εγγύηση ρευστότητας στην αγορά.
Το πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους» υπογράφτηκε προχθές και ενεργοποιείται την προσεχή εβδομάδα, με στόχο να «κινήσουμε» την εσωτερική αγορά που βρίσκεται σε κατάρρευση. 
 
4ον Δρομολόγηση της θεσμοθετημένης κοινής εταιρεία Μάρκετινγκ με τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Ένα σχήμα που και θα απαλλάξει το δημόσιο από την αποκλειστική χρηματοδότηση των ενεργειών μάρκετινγκ, και θα στηρίξει αποφασιστικά τον ΕΟΤ στο έργο της προβολής της χώρας μας στο εξωτερικό. 
5ον Επιτάχυνση και απλοποίηση των διαδικασιών έκδοσης βίζα, με οριστική επίλυση των προβλημάτων στη διαδικασία χορήγησης βίζα Schengen.
Τίποτα δεν μπορεί να προχωρήσει σωστά, καμία επένδυση σε νέες αγορές δεν μπορεί να γίνει, αν δεν καταφέρουμε να δώσουμε άμεση λύση στο μέγα πρόβλημα της χορήγησης βίζα.
6ον Δομική ανασυγκρότηση του Υπουργείου Τουρισμού, αλλά και του ΕΟΤ, με συγκέντρωση των απαραίτητων αρμοδιοτήτων, έτσι ώστε να μπορέσουν να λειτουργήσουν αποτελεσματικά, χωρίς αγκυλώσεις και αδυναμίες, στις τεράστιες θεσμικές ανάγκες του τουρισμού.
Χρειαζόμαστε ένα επιτελικό υπουργείο που θα αναλάβει το σχεδιασμό, τον συντονισμό και την εφαρμογή της τουριστικής πολιτικής και έναν ΕΟΤ με ουσιαστικό και ενεργό ρόλο στην εκπροσώπηση του τουριστικού μας προϊόντος. 
7ον Σύναψη συμφωνίας κοινωνικής ειρήνης.
Δε μπορούμε να ελπίζουμε σε αναστροφή του κλίματος για τον τουρισμό 
μέσα σε συνθήκες κοινωνικής πόλωσης. 
Ας το καταλάβουν όλοι. Η κοινωνική ειρήνη είναι αναγκαία αν θέλουμε να μιλάμε με ρεαλιστικούς όρους για ανάπτυξη.
Είδαμε τι συμβαίνει σε αντίθετη περίπτωση.
Δια πυρός και σιδήρου πέρασαν οι τουριστικές επιχειρήσεις κύρια της Αθήνας, πέρυσι το καλοκαίρι.
Ήδη από τότε είχαμε προτείνει να συναφθεί μορατόριουμ καλής πίστης και συνεργασίας ανάμεσα στα κόμματα, τους κοινωνικούς εταίρους και τους φορείς του τουρισμού, ώστε για τους μήνες αιχμής να αποφεύγονται έκτακτες καταστάσεις και επαναλαμβανόμενες, ανεξέλεγκτες κινητοποιήσεις που υπονομεύουν τον τουρισμό. 
Δεν εισακούστηκε η έκκλησή μας. Είναι γνωστά τα επακόλουθα.
Πολλά συνέδρια και διανυκτερεύσεις ακυρώνονταν μετά από κάθε επεισοδιακή κινητοποίηση στο κέντρο της πόλης.
Οι εικόνες της Αθήνας ‘εμπόλεμης ζώνης’ έκαναν επανειλημμένα το γύρω του κόσμου.
Η φήμη και το κύρος της στη διεθνή αγορά τουρισμού, όπως και της χώρας συνολικά, καταποντίστηκαν.
Δε μπορεί να πιστεύετε λοιπόν αγαπητοί συνάδελφοι της (αξιωματικής) αντιπολίτευσης, ότι σε αυτές τις συνθήκες, με αυτό το εξαιρετικά αρνητικό ‘στίγμα’ θα μπορέσει να σταθεί στα πόδια του ο τουρισμός.
Πρέπει και εσείς, να αναλάβετε τώρα, την ευθύνη σας για την ανάκαμψη της οικονομίας, την επιβίωση των τουριστικών επιχειρήσεων, την εισροή εσόδων και τη δημιουργία θέσεων εργασίας.
Το έχω πει πολλές φορές και το επαναλαμβάνω:
Ο τουρισμός είναι για την Ελλάδα εθνική υπόθεση.
Δεν είναι ευθύνη (μόνο) της εκάστοτε Κυβέρνησης.
Όλοι οφείλουμε να τον προστατέψουμε και να τον θωρακίσουμε, ειδικά στην σημερινή, τόσο κρίσιμη συγκυρία.
Αυτή τη συνευθύνη, σας καλώ να συμφωνήσουμε τώρα, στη Βουλή, στη βάση ενός νέου συμβολαίου για την κοινωνική ειρήνη και την ομαλότητα. 
Ας κάνουμε το πρώτο βήμα. Ας στείλουμε το μήνυμα ότι αλλάζουμε.
Ότι μπορούμε από κοινού να προστατέψουμε τους παραγωγικούς μας πόρους, χωρίς αντιπαλότητες.
Πρέπει να γνωρίζετε ότι αυτή τη στιγμή, οι καλύτεροι διαφημιστές του ελληνικού τουρισμού, θα είναι όσοι τουρίστες γυρίσουν στις πατρίδες τους και στείλουν το μήνυμα ότι η Ελλάδα είναι ασφαλής και φιλόξενη. 
Είναι στο χέρι όλων μας να το πετύχουμε. 
Να επενδύσουμε στην ανανέωση της ταυτότητάς της χώρας.
Οφείλουμε να το κάνουμε, συμπληρώνω, αν θέλουμε να μιλάμε όχι μόνο για τον τουρισμό αλλά συνολικά για την εξωστρέφειά μας, την περηφάνιά μας, την δυναμική μας στην Ευρώπη και τον κόσμο, την ισότιμη συμμετοχή μας στις διεθνείς εξελίξεις.
Οφείλουμε (και θα το κάνουμε) να ταυτίσουμε και πάλι τον τόπο μας με θετικά μηνύματα αισιοδοξίας, δημιουργικότητας, κοινωνικής ειρήνης, θέλησης για εξέλιξη και πρόοδο σε όλα τα επίπεδα.
Μακροπρόθεσμα  
Περνάω στο δεύτερο φάσμα των μέτρων μακροπρόθεσμης απόδοσης.
Δηλαδή της εκπόνησης μιας σύγχρονης στρατηγικής για τον τουρισμό, με ορίζοντα δεκαετίας. 
Ένα Εθνικό σχέδιο, που θα ξεπερνάει τα στενά όρια μιας Κυβερνητικής θητείας, ή ενός Υπουργού και θα μπορεί να υπηρετήσει σε βάθος χρόνου την ανάκαμψη του Τουρισμού ως εθνική υπόθεση υψίστης σημασίας. 
Στόχος, η μεγιστοποίηση του τουριστικού εισοδήματος και η μετατροπή της Ελλάδας σε παγκόσμια ισχυρή τουριστική δύναμη.
Ένα τέτοιο εθνικό σχέδιο θα στηρίζεται σε 4 βασικές αρχές.
- Την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας με διευκόλυνση των επενδύσεων,
- Την ανάπτυξη ενός σύγχρονου θεσμικού πλαισίου για τον τουρισμό και τις ειδικές μορφές του,
- Τη διασφάλιση της ποιότητας στις υποδομές και τις υπηρεσίες του τουρισμού,
- Την επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό της πατρίδας μας.
Όλα τα παραπάνω προϋποθέτουν βαθιές τομές και αλλαγές.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, ο τρόπος με τον οποίο αδειοδοτείται η τουριστική επένδυση ή ο τρόπος με τον οποίο φορολογείται η τουριστική επιχείρηση. 
Σταθερή και απλή φορολόγηση, από τη μία, μείωση της γραφειοκρατίας με απλοποίηση των διαδικασιών από την άλλη και ξεκαθάρισμα αρμοδιοτήτων στην αδειοδότηση είναι τα πρώτα βήματα που θα γίνουν.
Με αυτόν τον τρόπο θα καταφέρουμε επιτέλους να προσελκύσουμε υψηλού επιπέδου επενδύσεις
που τόσο πολύ έχει ανάγκη η ελληνική οικονομία.
Παράλληλα, οφείλουμε να κινηθούμε άμεσα για να καλύψουμε χρόνιες αδυναμίες που επιβαρύνουν το τουριστικό προϊόν μας. Γίνομαι πιο συγκεκριμένη . 
- αξιοποίηση των ‘παγωμένων’ κονδυλίων 
του ΕΣΠΑ για τον εκσυγχρονισμό των τουριστικών υπηρεσιών και τουριστικών εγκαταστάσεων.
- διαμόρφωση κανονιστικού πλαισίου για τις ειδικές μορφές τουρισμού, 
με ιδιαίτερη έμφαση σε κρίσιμες για τη χώρα ειδικές μορφές του όπως είναι ο πολύ σημαντικός ιατρικός τουρισμός, το γκολφ, ο θρησκευτικός τουρισμός,ο ιαματικός τουρισμός ,ο συνεδριακός τουρισμός ή ο θαλάσσιος τουρισμός που πλήττεται σημαντικά από την κρίση και χρειάζεται άμεση αναβάθμιση των υφιστάμενων μαρίνων και σίγουρα κατασκευή νέων. 
Ιδιαίτερα για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, χρειάζεται και εδώ, η αναβάθμιση λιμένων, πέραν του Πειραιά, ως home porting λιμανιών κρουαζιέρας. 
Η άρση του καμποτάζ που τόσο πολύ παλέψαμε να γίνει, ανοίγει μεγάλες προοπτικές για την κρουαζιέρα. 
Συνεχίζω. Απολύτως απαραίτητα βήματα στο μακροπρόθεσμο σχεδιασμό μας αποτελούν:
 - Η αναθεώρηση του χωροταξικού σχεδιασμού για τον τουρισμό, με ξεκάθαρους κανόνες και όρους για την ανάπτυξη των τουριστικών δραστηριοτήτων σε διάφορες περιοχές της χώρας ανάλογα με τις δυνατότητες τους. 
- Η θέσπιση νέου επενδυτικού νόμου με περισσότερες τουριστικές δραστηριότητες και κίνητρα 
- Η διαμόρφωση στρατηγικής Αερομεταφορών, που θα βελτιώνει την προσβασιμότητα των προορισμών και θα επανεξετάζει το ύψος του τέλους εκσυγχρονισμού των αεροδρομίων, προκειμένου να καταστούν πιο ανταγωνιστικά.
- Η αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης σε ολόκληρο το φάσμα της, η οποία περιλαμβάνει και ριζικό επανασχεδιασμό του ΟΤΕΚ. 
Παράλληλα, στοχεύουμε μέσω του ΕΣΠΑ να εξασφαλίσουμε πόρους για την επιμόρφωση των εργαζόμενων σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις εκτός τουριστικής περιόδου, όταν εντάσσονται στο ταμείο ανεργίας. 
Τέλος είμαστε αποφασισμένοι να πετύχουμε.
- Την εξέλιξη του τουριστικού μας μοντέλου με ριζικό επανασχεδιασμό του τουριστικού μας προϊόντος. Να εξελίξουμε  δηλαδή το μοντέλο ‘ήλιος και θάλασσα’, με σκοπό τον περιορισμό της εποχικότητας του ελληνικού Τουρισμού. 
Αυτό συνιστά βασική προϋπόθεση, για να διευρυνθεί η τουριστική δραστηριότητα, από τους ‘μήνες αιχμής’ σε όλη τη διάρκεια του χρόνου, όπως επίσης για να τονωθεί ο εσωτερικός τουρισμός.
 
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Τα πολλά τελευταία χρόνια, η πολυνομία και οι αποσπασματικές νομοθετικές παρεμβάσεις για θέματα Τουρισμού, έχουν δημιουργήσει ένα προβληματικό περιβάλλον, με αδυναμίες, κενά και χαώδεις διατάξεις. 
Είναι επιτακτική η ανάγκη μίας δυναμικής, και στοχευμένης νομοθετικής παρέμβασης, με ένα Νομοσχέδιο που θα εισάγει το νέο, εκσυγχρονισμένο και απλουστευμένο θεσμικό πλαίσιο για τον Τουρισμό. 
Τους αμέσως επόμενους μήνες, θα κατατεθεί στη Βουλή πολυνομοσχέδιο που θα λύνει χρόνια προβλήματα και παθογένειες του κλάδου. 
Η εποχή των «λοιπών διατάξεων» και των ευκαιριακών  προσεγγίσεων έχει περάσει ανεπιστρεπτί για τον ελληνικό τουρισμό. 
Επιτρέψτε μου, στο σημείο αυτό, να αναφερθώ ξεχωριστά στην Αθήνα και τη μετατροπή της ξανά 
σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό.
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η πρωτεύουσα είναι γνωστά.
Εγκληματικότητα, μεταναστευτικό, υποβάθμιση του ιστορικού κέντρου, ανεξέλεγκτες, συνεχείς διαδηλώσεις και επεισόδια, αλλά και η οικονομική κρίση, είναι παράγοντες που έχουν προκαλέσει ‘ασφυξία’ στον τουριστικό κλάδο.
Οι αφίξεις, οι διανυκτερεύσεις, οι διοργανώσεις συνεδρίων και εκθέσεων βυθίζονται. 
Οι επιχειρήσεις που αναγκάζονται να κλείσουν είναι όλο και πιο πολλές. 
Είναι αδύνατο η έξοδος από αυτή την παρακμή να γίνει χωρίς συστράτευση δυνάμεων και χωρίς τη συνεννόηση όλων. 
Ο στόχος είναι εξαιρετικά δύσκολος όμως, δεν έχουμε κανένα περιθώριο να μην τον πετύχουμε. 
Μέσα στην επόμενη διετία η Αθήνα θα πρέπει να έχει ανακάμψει.
Για το λόγο αυτό αναζητούμε άμεσα τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων Υπουργείων – φορέων, για την πάταξη της εγκληματικότητας, την αντιμετώπιση του μεταναστευτικού, τη σταδιακή αναβάθμιση του αστικού χώρου με αναπλάσεις και αξιοποιήσεις, την κοινωνική ηρεμία με έξοδο της πρωτεύουσας από την ομηρία των διαδηλώσεων, και τέλος, για την αναθέρμανση της εμπορικής ζωής του κέντρου, που τα τελευταία δύο χρόνια είναι σε πλήρη καταστολή. 
Όλα αυτά είναι μέτρα που θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των Αθηναίων και θα τονώσουν τον τουρισμό.
Είναι μέτρα έκτακτης ανάγκης. Οφείλουμε να τα υλοποιήσουμε. 
Η Αθήνα είναι ο καθρέφτης της χώρας μας στη διεθνή τουριστική αγορά. 
Αν θέλουμε να μιλάμε για σύγχρονο και ανταγωνιστικό ελληνικό τουρισμό, πρέπει πρώτα να κάνουμε την Αθήνα σύγχρονη, ανταγωνιστική, ελκυστική για τουρισμό. 
Αυτό είναι για εμάς αυτονόητο και πρέπει να γίνει για όλους.
 
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Αυτή η Κυβέρνηση πιστεύει στον τουρισμό και θα τον στηρίξει με κάθε τρόπο για να μπορέσει να εξαντλήσει την αναπτυξιακή δυναμική του. 
Οι στόχοι που βάλαμε είναι σύνθετοι. Έχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας.
Τίποτα δεν θα γίνει από τη μια μέρα στην άλλη, και τίποτα δεν μπορεί να γίνει με μαγικό τρόπο. 
Θα γίνουν τομές. Θα δοθούν λύσεις σε κρίσιμα προβλήματα. 
Θα αναζητηθούν συνέργειες και συνεργασίες για να ξεπεραστούν πολλά ζητήματα συναρμοδιοτήτων.
Η χώρα θα αποκτήσει συγκεκριμένη μακροπρόθεσμη τουριστική πολιτική με όραμα, στόχευση και πρόγραμμα υλοποίησης.  
Θέλω να πιστεύω ότι έχουμε αφήσει πίσω μας νοοτροπίες του παρελθόντος και συντεχνιακές λογικές που κράταγαν τον τουρισμό όμηρο των λίγων, εις βάρος των πολλών.
Ανάπτυξη του τουρισμού σημαίνει ανάκαμψη της οικονομίας: σημαίνει θέσεις εργασίας, εισροή εσόδων, αναθέρμανση της αγοράς, ευκαιρίες επιχειρηματικότητας και προοπτικές επενδύσεων. 
Αυτοί οι συσχετισμοί είναι για εμάς απολύτως αυτονόητοι.
Αυτό που θέλουμε -το ξαναλέω-  είναι να γίνουν αυτονόητοι για όλους.
Να υπάρξει συστράτευση δυνάμεων. 
Γι’ αυτό θα επιδιώξουμε ακόμα πιο ευρείες κοινωνικές και πολιτικές συμμαχίες για την αποφυγή κρίσεων στον τουρισμό και την εγγύηση πραγματικών συνθηκών ανάπτυξης. 
Οι λύσεις στα σημερινά προβλήματα του κλάδου θα είναι πιο αποτελεσματικές αν είναι συλλογικές. 
Ο τουρισμός πρέπει να γίνει υπόθεση όλων. 
Του πολιτικού κόσμου, των Περιφερειών, των Δήμων της χώρας, των επιχειρηματιών και των εργαζόμενων του κλάδου, όλων των Ελλήνων.
Και είμαι αισιόδοξη ότι θα γίνει.
Μέσα από τη συνεννόηση, θα μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε τον εθνικό μας στόχο: 
τη μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού και μαζί, την ανάκαμψη της οικονομίας μας. 
Θα μπορέσουμε να δούμε επιτέλους τις πρώτες αχτίδες φωτός στον ορίζοντα.
 
Σας ευχαριστώ πολύ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου